<.:.KeInDaHaN YanG SeMeNtArA.:.>

nikmatilah hidup ini agar kita lebih bersyukur...

Thursday, June 16, 2005

ImPiAn TeRCaPai..

Yang mana satu nak naik ni.....

Klia(12 June 05)

Haaaaa...tu dia...Dia mai dah,.....

Klia

Kapal terbang yang aku tak naik....

Klia

Akhirnya.... impian masa budak kecik dulu nak naik kapal terbang tercapai gak... Walaupun dalam negeri je... Kisahnya bermula pada 9.6.05 yang lepas bila si Amru-branch manager KB antar signing pages kat tuan hj tanpa report. Apalagi tn hj pun heran lah dengan keadaan tersebut. Kang nanti Tn Hj jadi mangsa kalau report yang keluar nanti tak betul atau ada masalah di kemudian hari. Dahlah branch KB tu bermasalah..

Hj Taqi pun arahkan aku gi KB dengan segara untuk review fail dan report tersebut, sebab klien pun nak cepat. Dia pun suruh aku naik flight, Jie pun siap dah booking tiket kat SRT. Terkejut aku bila kena pegi KB tu. naik flight pulak tu..benda yang wujud dalam angan2 aku je, walaupun bagi orang lain biasa je.Tapi asing bagi budak kampung macam aku ni..Takut pun ada...risau pun ada...macammana besi tu nak terbang nanti ya...kalau terhempas camne ya? macam-macam benda aku pikir pasal kapal terbang ni...Dulu nak sangat nak cuba naik, bila dapat peluang takut pulak nak naik...Tapi sebenarnya rasa seronok juga.....hehehehe

Jumaat ambil tiket kat SRT, Sabtu ada tranning Deferred Tax...dan jumpa Tn Hj, memberi kata dua arahan dan misi yang perlu di selesaikan di KB nanti.

Ahad 5.00 pg dah bersiap nak ke KLIA. Gi umah Ekin dulu sebab dia volunteer nak antar sambil boleh pinjam keta aku sepeninggalan aku ke KB. Bila sampai KLIA je terus cari kaunter tiket dan tunggu sampai boleh check-in. Ish.. rasa macam masih tak percaya je nak naik kapal terbang ni... Macammana nak check-in nanti? macammana nak masuk dalam kapal terbang nanti? Mana pintu masuk dia? macam mana dalam kapal terbang tu nanti? macam mana rupa pramugari dalam kapal tu nanti?ish.. macam-macam aku pikirkan..sambil-sambil tu aku perhatikan orang lain check-in. masuk kat balai berlepas. kena check ngan pengawal...macam orang jakun je aku nie...biasalah benda baru...dahlah pegi sorang2, tapi aku cover2 sikit. taklah tunjuk kampung sangat...

Bila dah time aku masuk kat balai berlepas, aku pun cari gate B8 sebab kapal terbang tunggu kat situ.. Bila disuruh masuk dalam perut kapalterbang je..semua doa aku baca,..dengan tertib masuk dalam kapal..adalah pulak pramugara tunggu depan pintu menyambut penumpang masuk..pastu disambut oleh orang yang aku tunggu2.....pramugari.....hehehe ..hilang rasa gementar skit...Ishhh rasa senyum aku sampai ke telinga..rasanya macam VIP jalan atas karpet merah je..ishh perasan betul aku..Pastu dapat pulak tempat duduk tepi sekali dekat tingkap. dapat tengok luar..

Mula2 bila kapal tu nak terbang je rasa takut juga sebab nampak laju sangat..tapi bila dia naik je...best juga naik kapal terbang ni..rasa macam duduk diawangan..nampak semua benda kat bawah kecik je..bila kapal naik lagi lepas awan tu ,.. nampak sayup je kat bawah...rasa kerdil je diri ni ...dapat tengok keindahan ciptaan Allah,..rasa insaf sekejap...Tapi bila kita kat atas kita jangan lupa pada yang dibawah, sebab bila kita di atas , kita pasti akan kebawah. Macamtulah kapal terbang ni..bila dia nak turun risau je takut tayar tak keluar..tapi bila selamat turun tu rasa bersyukur sangat...lega.....

Bila sampai opis KB hilang segala keindahan naik kapal terbang. Tensionnnnnn....apa yang kau buat ni amruuuu...aghhhhhhhhh...nak balikkkkkkkk....esok pagi nya aku balik dihantar oleh amru ke lapangan terbang, walaupun Tn Hj suruh tangguh dulu balik sampai petang...

Balik dari KB membawa kerja2 urgent. kerja kat opis ni pun urgent...sampai ari ni ,,lega sikit kerja yang urgent dapat dikurangkan walaupun masih ada lagi..berbaloi tidur kat opis,,ni pun tengah bersengkang mata dah lebih 30 jam tak tidur lagi.......nak balik umah!!!!!!!!!....nak tidur.!!!!!!....

4 Comments:

  • At 12:14 PM, Anonymous Anonymous said…

    huhu tak pe abg halim chayokkk chayokkkk hueheu besh ekk first time naik kapal besi tuhhh org tak tau lagi bilerr heheueheuehue
    selamat menyiapkan keje okeh...

     
  • At 1:46 PM, Anonymous Anonymous said…

    Dengan Nama Allah Yang Maha Pemuraha Lagi Maha Mengetahui....

    seronok nye dengar cerita dapat naik flight......
    Jadikan pengalaman tersebut sebagai hadiah yang paling berharga buat diri sendiri

    -ekinsakina-

     
  • At 11:49 AM, Anonymous Anonymous said…

    wah,ko memang hebat la.keje2 urgent semua ko setelkan.dapt naik fligt tuuu,,fuyyoo tak tahaannnnnn,tapi best naik flight kan.k la duk sakit kepala ni kat ofis.nak ilang sakit kepala baca blog yang menarik.hehehe,.k wa chau cincau.

     
  • At 10:17 PM, Anonymous Anonymous said…

    best regards, nice info » »

     

Post a Comment

<< Home