<.:.KeInDaHaN YanG SeMeNtArA.:.>

nikmatilah hidup ini agar kita lebih bersyukur...

Tuesday, June 07, 2005

AkU & KeJa...

Ari ni... lagi sorang staf baru masuk bahagian IT dibawah En. Hasni. Lelaki. Sham je aku panggil. Selepas diperkenalkan pada semua staf, lepas briefing dari bos, En Hasni intercom kat aku, dia kena duduk sebelah aku. Walaupun aku beritahu tempat sebelah aku Amiri nak duduk, tapi bos kata utamakan staf dulu, jadi aku ok jelah. Baru-baru masuk dia dah kena buat keja - repair komputer. Oklah, bagus juga tengah-tengah takde komputer ni, boleh juga tambah komputer yang ada. Harap-harap dia boleh bertahan keje kat sini. Ramai skit staf lelaki. Bertambah lah kaum adam kat opis ni yang boleh dikira. Kalau budak tadika disuruh kira pun boleh,. tak payah campur ngan jari kaki.

Keja aku masih tak habis-habis, MPKTnya..sikit lagi..hehe(janji nak siap Jumaat lepas-hampeh), Brimalnya...tak habis key-in trial balance dalam CCH..(bila ntah nak sambung lagi..target minggu ni nak siapkan), Kualiti Rahmat...sambung keje rosli..(nampak macam dah ok je)..buat starter kit CCH..camne nak mula pun tak tau..(minggu depan tuan hj nak tengok)...

Bila senaraikan keje ni....ish banyak juga keja aku..ni tak termasuk keja yang terkejut2 dan yang secara tiba2. Masa ni lah teringat-ingat kata Tn Hj masa meeting CCH ari tu..yang kita ni mesti pandai urus masa dengan betul. Kalau orang lain boleh buat kenapa kita tak boleh..Aku memang sentiasa setuju ngan pendapat Tn Hj. Cuma diri sendiri ni macam susah je nak ikut. Tak de dorongan kot...Sapelah nak bagi dorongan kat aku nie..... :-)

3 Comments:

  • At 2:08 PM, Blogger Milly San said…

    abang halim...dah ade blog ek...x cakap ngan orang pun....:(

     
  • At 8:22 PM, Blogger Halim said…

    Eh sape ye? Emielia ya? Saya dah antar message kat friendster.oklah tu...

     
  • At 1:18 PM, Anonymous Anonymous said…

    baca cerita ko terharu gak coz hidup ko nie memang penuh dgn kerje2.lagi terharu apabila ada gak nama aku wpun aku ni budak praktikal jer.aku pun nak bantu,tak tau la nak bantu apa.tapi,sememamngnya aku kagum la ngan ko coz dapat gak setel kan kerja2 yang ,melimpah-limpah n semgat dan motivasi ko yang tinggi tu.pepun,aku memang suspect ko.k la bubuye lecturer.

     

Post a Comment

<< Home